Zandbergacademie

We zijn trots op onze Zandberg Academie waarmee we onze leerlingen begeleiden bij het ontdekken, benutten en ontwikkelen van hun talenten. Iedere periode brengt De Zandberg Academie een ‘menukaart’ uit met een aantal onderdelen waarvoor leerlingen uit de groepen 4 tot en met 8 zich mogen inschrijven. De projecten van De Zandberg Academie sluiten zoveel mogelijk aan op de niet-cognitieve intelligenties. Ze zijn specifiek gekoppeld aan één van de meervoudige intelligenties van Gardner (woordknap, beeldknap, natuurknap etc.), zodat we ruimte bieden aan de verschillende talenten van de leerlingen. Deelname is niet afhankelijk van toetsscores, wel verwachten we dat kinderen bereid zijn een stapje extra te zetten.

Elke periode wordt afgesloten met een tentoonstelling. Alle verschillende onderdelen presenteren hier hun eindresultaten. De tentoonstellingen duren van 15.00 tot 15.30, zodat andere leerlingen én familieleden een kijkje kunnen komen nemen.